Reżyseria i opracowanie muzyczne: Jan Klata
Narodowy Stary Teatr im. H. Modrzejewskiej w Krakowie
Jan Klata i Sebastian Majewski otworzyli dramat szwedzkiego pisarza kluczem
popkultury i przepisali na współczesny język i realia. W opowieści o kryzysie i ucieczce
od banału życia siatkę odniesień tworzą nawiązania muzyczne i filmowe. Tym
spektaklem Jan Klata zdefiniował kierunek twórczych poszukiwań oraz rozpoczął
sezon poświęcony Konradowi Swinarskiemu. Przedstawienie jest próbą opowieści
o naszej współczesnej religijności i miejscu religii w życiu dzisiejszego człowieka
oraz o potrzebie wspólnoty, wiary i bycia w Kościele.
Teatr Klaty, choć nadal nie stroni od groteski, choreograficznych wstawek i muzycznych
kolaży, stał się jakby mniej komiksowy, większą rolę odgrywa w nim też cisza. Choć
dramaturg Sebastian Majewski przepisał sztukę po swojemu, to jej struktura zostaje
zachowana. Bohater spotyka kolejne odbicia swojej jaźni, przechodząc kolejne stacje
drogi – surrealne obrazy w cieniu monumentalnej scenografii Mirka Kaczmarka. Na scenie
powstała kaplica z siedmiu tysięcy czaszek, które są jak nieustanne religijne memento.
W środku drogi Idola czeka bowiem próba nawrócenia i naprawienia zła, które wyrządził.
Witold Mrozek, „Gazeta Wyborcza”
Jan Klata chyba po raz pierwszy ironią opowiada o sobie i roli artysty. I przejmując jedną
z trzech najważniejszych scen w kraju, na nowo definiuje swój teatr.
Przemysław Skrzydelski, wSieci
Adaptacja, przepisanie, dramaturgia: Sebastian Majewski
Scenografia: Mirek Kaczmarek, Ruchy: Maćko Prusak
Obsada: Aldona Grochal, Katarzyna Krzanowska, Beata Paluch, Jaśmina Polak, Dorota Segda,
Justyna Wasilewska, Marcin Czarnik, Krzysztof Globisz, Adam Nawojczyk, Krzysztof Zarzecki
Czas trwania 2 godz. 10 min. (bez przerwy)
7 kwietnia, godz. 17.30 i 20.30
Teatr Dramatyczny m. st. Warszawy, Scena im. G. Holoubka, PKiN
Ceny biletów:
120/100/80/70/50 zł bilety normalne
110/90/70/60/40 zł bilety ulgowe
wejściówka 20 zł