Hamlet – komentarz, oparty na dramacie Szekspira, stanowi jego intensywną interpretację, żywą refleksję, dopowiedzenie tego, co dramatopisarz w swoim dziele tylko zasygnalizował, a czego nie powiedział wprost.
Spektakl rozgrywa się dwa miesiące przed właściwą akcją dramatu, czyli w noc zabójstwa starego króla. (…)
Przyglądamy się temu, co dzieje się w głowach bohaterów i snujemy przypuszczenia, co doprowadziło do tragedii. Na powierzchni relacji niby nic się nie dzieje, w postaciach natomiast wzbudzają się ich bolesne tajemnice. To dramat o energii, która domaga się ujawnienia, Hamlet jest jej medium.
Podczas spektaklu na scenie palona jest bibuła (otwarty ogień).
Spektakl od lat 16.
„Hamlet-komentarz” w reżyserii Grzegorza Brala, to spektakl o niemożności bycia sobą, o hipokryzji, ograniczaniu wolności i o toksycznych relacjach rodzinnych, które zawsze prowadzą do tragedii.
Lidia Raś/ kultura.gazetaprawna.pl
Zachwycająca premiera spektaklu nawiązującego do Szekspirowskiego „Hamleta” nie pozwala na rozproszenie uwagi widza nawet na sekundę. Od pierwszej do ostatniej chwili trzyma widza za gardło i poddusza jeszcze długo po 60 minutowym spektaklu.
Dorota Olearczyk/ pik.wroclaw.pl
TWÓRCY/REALIZATORZY:
muzyka: Jean-Claude Acquaviva, Maciej Rychły
dyrygent: Lilianna Krych
kostiumy: Alicja Gruca
scenografia: Robert Florczak
światła: Wojciech Maniewski
dramaturgia: Alicja Bral
reżyseria: Grzegorz Bral
OBSADA:
Dimitris Varkas, Rafał Habel - Bloodgood, Julien Touati, Volodymyr Andrushchak, Łukasz Wójcik, Dominik Kujawa, Bogdan Koca, Julianna Habel - Bloodgood, Anu Almagro, Rhianna Compton, Olga Kunicka, Natalia Voskoboynikov, Magda Wojnarowska,Maciej Rychły
22.05 po drugim spektaklu w Biało na Czarnym - Scena na Woli, odbędzie się spotkanie z reżyserem Grzegorzem Bralem, które poprowadzi Agnieszka Wójtowicz.
fot. Mateusz Bral